Page 31

Apothekersblad_N_09_september_2015

Dialoog Publieksruimte Ú Zorggamma’s waar behoefte aan is Ú Thematisch en gevarieerd Ú Voldoende toegankelijk Ú Ruim en open A. Je wil je apotheek verbouwen en onderhandelt met een firma. Ze raden je aan om de publieksruimte sterk uit te breiden. De hele inrichting wordt 250 m² groot wat voor de firma een lucratieve opdracht is. De eigen werkruimte wordt ingeperkt. De investering is groot maar zal zeker lonen. B. Je onderzoekt wat je apotheek echt nodig heeft. Na overleg met je team en boekhouder blijkt: er is fiscale ruimte voor investering, je apotheek heeft een nieuwe, moderne en transparante look nodig. Je behoudt de huidige 150 m² met een mooie publieksruimte, privétoogjes en handige werkruimtes. De investering blijkt € 75.000 lager te zijn. Je gaat je energie steken in je patiënten. Apothekersblad nr. 9 - september 2015 Dialoog — 31 “ Apotheekinrichtingen worden niet aangestuurd door behoeften, maar door het commerciële aanbod. Vandaar dat ze meestal niet ten dienste staan van de farmaceutische zorg.” Beeldschermen Ú Boodschappen met een toegevoegde waarde Ú Zelf opgesteld of zorgvuldig gekozen Ú Seizoensgebonden Ú Gericht op farmaceutische zorg A. Een firma doet je een aanbod voor een tv met bijhorende spots die je inkomsten geeft. Je hebt een beperkte mogelijkheid eigen beelden in te voegen. Alles wordt door de firma geplaatst na een financiële investering die zich nadien terugbetaalt. B. Je wil graag via beeldschermen een persoonlijke doordachte boodschap brengen. Je overlegt met je team en kijkt naar de behoeften van je apotheek en wat de klant graag zou willen weten. Je koopt 2 flatscreens aan die erg in prijs gezakt zijn: 1 achter de toog en de andere in je vitrine. Je assistent is erg handig met ICT en maakt eigen ppt’s met als boodschappen: teamvoorstelling, openingsuren, sluiting, vaccinaties, identiteits- en kortings kaart,… Na sluitingsuur toont de tv in de vitrine de wachtdiensten van apotheken, artsen en tandartsen.


Apothekersblad_N_09_september_2015
To see the actual publication please follow the link above