Nieuws

Week van de Migraine

Hoewel 1 op 5 Belgen in zijn leven minstens één keer met de aandoening in aanraking komt, verbergt de helft van de patiënten zijn of haar aandoening voor collega's en werkgever. Deze campagne is een initiatief van het farmaceutisch bedrijf GSK in samenwerking met de apothekersverenigingen APB (Algemene Pharmaceutische Bond) en OPHACO (Office des Pharmaciens Coopératives de Belgique).

De Wereldgezondheidsorganisatie plaatst migraine op de zesde plaats in de lijst van ziektes die de langstdurende impact op het leven van patiënten hebben, voor o.a. diabetes en angststoornissen (. Toch blijft de drempel om met collega's over de aandoening te spreken te hoog voor 41% van de vrouwelijke en 61% van de mannelijke patiënten. Daarom trekken de organisatoren van de 'Week van de Migraine' dit jaar de campagne open naar bedrijven.

Lees het volledige persbericht



 

Zie ook

  • De apotheek van wacht is er voor dringende geneesmiddelen

    De apothekers lanceren opnieuw een informatiecampagne om je te informeren over de dienstverlening die ze bieden tijdens de wachtdienst.

    Lees meer

  • Huisapotheker: een nieuwe dienst in de apotheek

    Sinds 1 oktober kunnen patiënten met een chronische aandoening een huisapotheker kiezen. Die zal hen proactief begeleiden bij hun medicatiegebruik door hen persoonlijk advies te geven en een schema bij te houden van alle medicatie die ze gebruiken...

    Lees meer

  • Vaccinatiecampagne tegen griep en pneumokokken

    Apothekers sensibiliseren risicogroepen

    Lees meer