Nieuws

Week van de Migraine

Gepubliceerd op 11/05/2017

Hoewel 1 op 5 Belgen in zijn leven minstens één keer met de aandoening in aanraking komt, verbergt de helft van de patiënten zijn of haar aandoening voor collega's en werkgever. Deze campagne is een initiatief van het farmaceutisch bedrijf GSK in samenwerking met de apothekersverenigingen APB (Algemene Pharmaceutische Bond) en OPHACO (Office des Pharmaciens Coopératives de Belgique).

De Wereldgezondheidsorganisatie plaatst migraine op de zesde plaats in de lijst van ziektes die de langstdurende impact op het leven van patiënten hebben, voor o.a. diabetes en angststoornissen (. Toch blijft de drempel om met collega's over de aandoening te spreken te hoog voor 41% van de vrouwelijke en 61% van de mannelijke patiënten. Daarom trekken de organisatoren van de 'Week van de Migraine' dit jaar de campagne open naar bedrijven.

Lees het volledige persbericht



  • © Copyright 2024
  • Algemene Pharmaceutische Bond
  • All rights reserved
  • Disclaimer