Connectie problemen

Checklist voor frequente toegangsproblemen

Om u te begeleiden en te helpen om bepaalde problemen op te lossen, vindt u hieronder enkele praktische tips en nuttige controlestappen die u kan raadplegen alvorens de APB of uw softwareleverancier of -installateur te bellen.

Checklist

​1. Ondervindt u moeilijkheden wanneer u zich wil connecteren met andere websites van uw keuze?

Zo ja, dan gaat het wellicht om een probleem met uw internetverbinding. Indien er meerdere computers zijn aangesloten op uw internetnetwerk, ga dan na of het probleem zich ook voordoet op uw andere toestellen.

2. Ga na of u dezelfde problemen ondervindt met andere internetbrowsers.

Indien u nog een andere internetbrowser op uw toestel heeft geïnstalleerd, zoals Google Chrome, FireFox of Safari voor Mac-gebruikers, ga dan na of u dezelfde problemen ondervindt met deze andere browsers. Sinds de lancering van onze nieuwe website stellen wij immers vast dat Internet Explorer, die meestal de standaardbrowser is, de meest problematische browser blijft.

3. Maak de cache van uw internetbrowser leeg.

De cache schoonmaken laat toe de webpagina's die onlangs werden aangepast of geüpdatet beter te visualiseren op gelijk welke website die u regelmatig bezoekt. Om de ladingssnelheid van een website te verbeteren, omvatten de browsers microsoftware of -applicaties die de onlangs bezochte websites bijhouden. Bovendien bestaat er, ondanks de updates van de website, een soort van weerstandsfenomeen ten aanzien van oude pagina's.

Zie ook "Hoe maak ik mijn 'cache' leeg?"

​4. Verwijder uw cookies.

Indien u een probleem heeft met een website in het bijzonder, laat het verwijderen van uw cookies toe de standaardparameters of -voorkeur van uw browser opnieuw in te stellen. Klik

5. Zorg ervoor dat u een recente versie van uw internetbrowser gebruikt.

Daartoe verwijzen wij u graag naar ons artikel gepubliceerd in het Apothekersblad van maart 2013 op bladzijde 28, ook te raadplegen op onze website www.apb.be of raadpleeg de pagina "Hoe mijn browser updaten?"

 

Zie ook

  • Maak de 'cache' van uw browser leeg.

    Deze 'cache' schoonmaken laat toe de webpagina's die onlangs werden aangepast of geüpdatet beter te visualiseren op gelijk welke website die u regelmatig bezoekt.

    Lees meer

  • Delete uw 'cookies'

    Indien u een probleem heeft met een website in het bijzonder, laat het verwijderen van uw cookies toe de standaardparameters of -voorkeur van uw browser opnieuw in te stellen.

    Lees meer

  • Update uw Internet Explorer-browser

    Noodzakelijk om volop te profiteren van de verbeteringen en nieuwe technologieën van internet

    Lees meer