Pers mededelingen

Apothekersbond APB en Emakina maken eerste Belgische SharePoint 2013 website

Brussel, 7 mei 2012 - De 'Algemene Pharmaceutische Bond' APB heeft samen met Emakina een website klaar in Microsoft SharePoint 2013. Met deze Belgische en zelfs Europese primeur versterkt de organisatie voor apothekers zijn aanwezigheid op het web. Het lanceert  zowel een vernieuwde algemene website als een volledig herwerkt ledenplatform. Een waaier aan informatie voor het publiek wordt zo vlotter toegankelijk, naast meer dan 50.000 documenten en gespecialiseerde dossiers voor apothekers en andere professionele gebruikers.


Vier op vijf apothekers

De APB verdedigt de belangen van meer dan
vier op vijf publieke Belgische apotheken. Elke dag stapt één op de 20 Belgen een apotheek binnen voor een geneesmiddel of een ander gezondheidsproduct of voor gezondheidsadvies. De laagdrempelige eerstelijnszorg in de apotheek is voor iedereen toegankelijk en dat moest ook op het web worden bevestigd. Samen met Emakina werd een gepaste oplossing uitgewerkt, van concept en architectuur tot design, ontwikkeling en afwerking.

APB.be in een nieuw apothekersjasje

De vernieuwde website www.apb.be kreeg een frisse, heldere look, volledig in lijn met de aangepaste vormgeving van de organisatie. Naast nieuws vind je er algemene informatie over het beroep, de ledenorganisatie, volksgezondheid, eerstelijnszorg, patiëntveiligheid, geneesmiddelen, ziekteverzekering, enz.. Je voelt je hier meteen welkom en vindt snel de informatie die je zoekt, net zoals bij de 5.000 apotheken in ons land. 

Gespecialiseerde informatie op maat

Naast de website voor het publiek biedt de APB haar leden en stakeholders in de gezondheidssector ook uitgebreide online diensten en gespecialiseerde tools aan. Hiervoor werd een beveiligd platform uitgewerkt,  met een heldere structuur en een schat aan professionele informatie.  De website past zich volledig aan volgens de kenmerken en toegangsprivileges van elk gebruikersprofiel. Zowel de leden-apothekers als de betalende gebruikers uit de farmaceutische sector vinden hun gerichte informatie in enkele clicks, met toegang tot de bestanden die bij hun profiel passen.

Intensieve samenwerking voor klantgericht resultaat

Frank Crasson, 
Communication Director over de samenwerking: " Emakina is een zeer professionele en gedreven partner gebleken bij dit project. Het heeft ons gevolg in onze ambities. Dankzij hun begeleiding van A tot Z en hun slim CMS-advies komen we tot een sterk klantgericht resultaat met een 'variabele geometrie'.

Caroline De Siron: De uitwerking van een gedetailleerde profielenmatrix en de diepe integratie van onze CRM-gegevens waren cruciaal. Het resultaat is een zeer beveiligde site met aangepaste informatie voor onze doelgroepen. Dankzij onze intensieve samenwerking kunnen we de mogelijkheden van SharePoint 2013 voor web contentmanagement optimaal benutten." 


Meer informatie?

Emakina
Luc Malcorps
Director of Media Relations
+32(0)475 594 456
lma@emakina.com

APB

Jan Depoorter

Woordvoerder APB

+32 (0)486 34 31 26

jan.depoorter@apb.be

 

Over Emakina Groep

Emakina is een Europese groep van digitale agentschappen. Het helpt zijn klanten maximaal voordeel te halen uit de kansen geboden door het nieuwe digitale tijdperk. Emakina is samengesteld uit Emakina (Brussel, Parijs, Limoges, Rotterdam en Genève), Emakina.EU en Your Agency (Waterloo), Robert & Marien (Brussel), Design is Dead (Antwerpen) en The Reference (Gent). Emakina heeft zijn diensten uitgebouwd rond vier kernactiviteiten: Integrated Communicatie, Web Building, Interactieve Communicatie en Applications. De klantenportefeuille bevat vele internationale leidinggevende bedrijven, zoals Audi, Baume & Mercier, Belgacom, BNP Paribas Fortis, Brussels Airlines, Caran d'Ache, Deutsche Bank, GDF Suez, Girard-Perregaux, ING, Keytrade, KPN, Longines, Microsoft, Orange, Panasonic, Samsung, Schweppes, Seat, Thomas Cook, Volkswagen en internationale instellingen, zoals de Europese Commissie.  In 2012 realiseerde Emakina Group met zijn team van meer dan 450 medewerkers een zakencijfer van  48,8 miljoen euro. Emakina Groep staat genoteerd op Alternext van Euronext Brussel (mnemo: ALEMK - ISIN: BE0003843605). Meer informatie: www.emakina.com

 

Over APB

De APB is de Belgische nationale federatie van zelfstandige officina-apothekers. Meer dan 4 publieke Belgische apotheken op 5 zijn hierbij aangesloten en worden er door hun lokale beroepsvereniging vertegenwoordigd. Naast de verdediging en de promotie van het beroep bij alle stakeholders van de gezondheidssector, biedt de APB aan zijn leden een brede waaier van diensten en middelen die hen ondersteunen in de dagelijkse uitoefening van hun beroep. Parallel ontwikkelt de APB talrijke researchactiviteiten en prospectieve studies voor het ontwikkelen van nieuwe diensten in de apotheek die een positieve bijdrage leveren tot de volksgezondheid. De APB kan rekenen op een honderdtal medewerkers die allen éénzelfde doel voor ogen hebben: de meerwaarde van de zelfstandige officina-apotheker ten dienste van de gezondheid van zijn patiënten ontwikkelen, valoriseren en ondersteunen. Meer informatie: www.apb.be

 

 

 

Zie ook

  • Huisapotheker: voor een betere opvolging van chronische patiënten

    Sinds 1 oktober kunnen patiënten met een chronische aandoening een huisapotheker kiezen. Die zal hen proactief begeleiden bij hun medicatiegebruik door hen persoonlijk advies te geven en een schema bij te houden van alle medicatie die ze gebruiken...

    Lees meer

  • Griep en pneumokokken: Belgische apothekers gaan risicopersonen sensibiliseren

    Griep en ziektes die het gevolg zijn van pneumokokken vormen nog altijd een probleem voor de volksgezondheid. De bevolking, en in het bijzonder de risicogroepen, beter informeren, kan het probleem helpen oplossen.

    Lees meer

  • Ondertekening van een “meerjarenkader” onderhandeld door de apothekers met Maggie De Block

    Sleutelrol van de apotheker in eerstelijnszorg wordt voor de patiënt bevestigd en versterkt

    Lees meer