De publicaties van APB

Adverteren in onze publicaties

Zoekt u een oplossing om efficiënt alle apothekers in België (en Luxemburg) te bereiken met uw commerciële boodschappen? Zoek niet langer: APB is uw ideale partner! Onze verschillende offline publicaties (de Korte Berichten en het Apothekersblad) en website (apb.be) zijn de dagelijkse werkinstrumenten van iedere apotheker en zijn team. Een bereik- en imagostudie, uitgevoerd door Dedicated Research, heeft aangetoond dat onze tijdschriften de absolute nr. 1 positie innemen binnen de Belgische beroepspers voor apothekers.

Met de Korte Berichten/Nouvelles Brèves bereikt u alle apotheken in België en het Groothertogdom Luxemburg, met een verschijning in het Apothekersblad/les Annales Pharmaceutiques Belges communiceert u exclusief met de zelfstandige apothekers (een bereik van 90% van het apothekerskorps). Samen met een banner of mededeling op de homepagina van www.apb.be, genereert u een maximaal bereik van uw boodschap. Vanaf eind september 2019 verschijnt uw mededeling tevens in onze digitale nieuwsbrief "Mededelingen van de firma's".

Klik op de titels hieronder om onze offline en online publicaties in detail te bekijken

Wenst u meer informatie over onze tarieven, deadlines en technische specificaties voor materiaal, consulteer dan onze Advertising Booklet 2019 of contacteer onze Sales & Marketing Manager, Guy De Backer: (+32) (0)472 32 27 59 - guy.debacker@apb.be of advertising@apb.be

Apothekersblad

Unieke beroepsinformatie voor het volledige apotheekteam

Het Apothekersblad is dé referentie op het vlak van beroepsinformatie van juridische, administratieve, politieke, economische en wetenschappelijke aard in België. Het volgt de actualiteit op de voet en gaat dieper in op fenomenen die de apothekers aanbelangen. Het tijdschrift is het dagelijks werkinstrument van de apothekers voor het beheer van hun apotheek.

KEY FIGURES

  • Taal: Nederlands (Apothekersblad) + Frans (Annales Pharmaceutiques Belges)
  • Frequentie : Maandelijks op de 15de van de maand
  • Oplage: 5600 exemplaren (3100 exemplaren NL en 2500 exemplaren FR)
  • Verspreiding: Alle APB-leden + abonnees binnen de sector (industrie, ziekenhuizen, overheid en Ophaco)
  • Formaat: A4

KEYFACTS: WAAROM ADVERTEREN IN HET APOTHEKERSBLAD?

  • Magazine nr. 1 van de apotheker en zijn team!
  • 90% van de zelfstandige apothekers leest het Apothekersblad!*
  • Grote bekendheid bij het apothekerskorps.
  • 40% van het apothekerskorps archiveert het magazine na het lezen ervan.*
  • Circulatie van het magazine onder collega's in de apotheek.*
  • Unieke en waardevolle beroepsinformatie uit eerste en betrouwbare hand voor de apotheker.


* Resultaten van de kwalitatieve en kwantitatieve bereik- en imagostudie over de beroepspers bestemd voor apothekers, uitgevoerd door Dedicated Research.

Korte Berichten

Een onvervangbaar werkinstrument voor de apotheker en zijn team

De Korte Berichten bevatten alle belangrijke boodschappen over de dagelijkse praktijk van het beroep in een kort en doeltreffend formaat. Dat zijn onder andere de intrekkingslijsten, boodschappen van de autoriteiten, activiteiten rond permanente navorming en andere relevante beroepsinfo.

KEY FIGURES

  • Taal: Nederlands (Korte Berichten) +Frans (Nouvelles Brèves)
  • Frequentie:  Halfmaandelijks op de 1ste en 15de van de maand
  • Oplage: 6300 exemplaren (3300 exemplaren NL en 3000 exemplaren FR)
  • Verspreiding:  Alle apotheken in België en het Groothertogdom Luxemburg, ziekenhuizen + abonnees in de sector: industrie en klinische labo's.
  • Formaat: A4

KEYFACTS: WAAROM ADVERTEREN IN DE KORTE BERICHTEN?

  • Samen met het Apothekersblad Magazine nr. 1 van de apotheker en zijn team.
  • 95% van het apothekerskorps leest de Korte Berichten.*
  • De Korte Berichten vormen een link tussen de industrie, de overheid en de apotheker.
  • 25% van het apothekerskorps archiveert het magazine.*
  • Circulatie van het magazine onder collega's in de apotheek.*
  • Onontbeerlijke en verplichte lectuur. De Korte Berichten zijn een werkinstrument van de apotheker in de dagelijkse praktijk (bv. intrekkingslijsten, belangrijke mededelingen …).*
  • Geloofwaardige uitgever.

 

* Resultaten van de kwalitatieve en kwantitatieve bereik- en imagostudie over de beroepspers bestemd voor apothekers, uitgevoerd door Dedicated Research.

FARMACEUTISCH TIJDSCHRIFT VOOR BELGIË

Wetenschap en Farmaceutische Zorg hand in hand

Het Farmaceutisch tijdschrift wil in België dé referentie zijn op het vlak van de apotheek. Het publiceert naast eigen teksten, ook resultaten van onderzoek in het domein van de Farmaceutische Wetenschappen in het algemeen, en de Farmaceutische Zorg in het bijzonder.

KEY FIGURES

  • Taal: Nederlands (Farmaceutisch Tijdschrift voor België) Frans (Journal de Pharmacie de Belgique)
  • Frequentie: Driemaandelijks
  • Oplage: 5100 exemplaren
  • Verspreiding: Leden en abonnees, ziekenhuizen, universiteiten en klinische labo's.
  • Formaat: A4

Nota voor de auteurs

Raadpleeg hier de richtlijnen voor auteurs

APB.be

Het plaatsen van een banner of mededeling op www.apb.be vormt samen met uw communicatie in de Korte Berichten/Apothekersblad dé optimale communicatiemix om uw boodschap succesvol over te brengen naar uw doelgroep.

Na de aanlevering van uw bestanden, verschijnt uw mededeling op uw gewenste verschijningsdatum op de homepagina van MyAPB. Vanaf eind september 2019 zal uw mededeling tevens verschijnen in onze digitale nieuwsbrief "Mededelingen van de firma's".