Sensibilisatie in de apotheek

5 tips voor een geslaagd vaccinatiegesprek

Gepubliceerd op 20/05/2021

Dankzij de pop-up in je apotheeksoftware kan je de vaccinatiestatus van je patiënten opvolgen. Patiënten reageren positief. De apotheker als nabije vertrouwde zorgverlener toont hiermee dat mensen met hun vragen en twijfels bij hem terecht kunnen. De apotheker kan gericht advies geven en eventueel vragen stellen over de uitnodiging, bijwerkingen, twijfels etc.

In zeldzame gevallen maken patiënten zich hier echter zorgen over. Ze zijn het namelijk niet gewend dat hun apotheker toegang heeft tot dit soort gegevens. Als apotheker ben je expert en heb je veel ervaring met het begeleiden van patiënten, ook indien zij weerstand hebben.  Daarom is het belangrijk om hen voorzichtig aan te spreken over hun vaccinatiestatus.

We vroegen aan enkele apothekers tips voor een succesvol gesprek


  • © Copyright 2024
  • Algemene Pharmaceutische Bond
  • All rights reserved
  • Disclaimer