Nieuws

Week van de Migraine

Hoewel 1 op 5 Belgen in zijn leven minstens één keer met de aandoening in aanraking komt, verbergt de helft van de patiënten zijn of haar aandoening voor collega's en werkgever. Deze campagne is een initiatief van het farmaceutisch bedrijf GSK in samenwerking met de apothekersverenigingen APB (Algemene Pharmaceutische Bond) en OPHACO (Office des Pharmaciens Coopératives de Belgique).

De Wereldgezondheidsorganisatie plaatst migraine op de zesde plaats in de lijst van ziektes die de langstdurende impact op het leven van patiënten hebben, voor o.a. diabetes en angststoornissen (. Toch blijft de drempel om met collega's over de aandoening te spreken te hoog voor 41% van de vrouwelijke en 61% van de mannelijke patiënten. Daarom trekken de organisatoren van de 'Week van de Migraine' dit jaar de campagne open naar bedrijven.

Lees het volledige persbericht



 

Zie ook

  • (Graag) zwanger? Vertel het aan je apotheker!

    De begeleiding van vrouwen die zwanger zijn, dat willen worden of borstvoeding geven, en die tegelijk geneesmiddelen of andere gezondheidsproducten (moeten) gebruiken, kan beter. Maar om een begeleidende rol te kunnen vervullen, moeten apothekers op...

    Lees meer

  • De toekomst van antibiotica hangt af van ons allemaal

    Goed gebruik van antibiotica is een belangrijk middel in de strijd tegen antibioticaresistentie. Ook de apothekers voeren de campagne in de apotheken!

    Lees meer

  • '(Graag) zwanger? Vertel het aan je apotheker!'

    Belgische apothekers lanceren hun campagne om zwangere vrouwen beter te ondersteunen.

    Lees meer