Nieuws

Week van de Migraine

Hoewel 1 op 5 Belgen in zijn leven minstens één keer met de aandoening in aanraking komt, verbergt de helft van de patiënten zijn of haar aandoening voor collega's en werkgever. Deze campagne is een initiatief van het farmaceutisch bedrijf GSK in samenwerking met de apothekersverenigingen APB (Algemene Pharmaceutische Bond) en OPHACO (Office des Pharmaciens Coopératives de Belgique).

De Wereldgezondheidsorganisatie plaatst migraine op de zesde plaats in de lijst van ziektes die de langstdurende impact op het leven van patiënten hebben, voor o.a. diabetes en angststoornissen (. Toch blijft de drempel om met collega's over de aandoening te spreken te hoog voor 41% van de vrouwelijke en 61% van de mannelijke patiënten. Daarom trekken de organisatoren van de 'Week van de Migraine' dit jaar de campagne open naar bedrijven.

Lees het volledige persbericht



 

Zie ook

  • 'Generatie Rookvrij'

    Een rookvrije toekomst voor kinderen en jongeren.

    Lees meer

  • Week van de Migraine strijdt tegen schuldgevoel migrainepatiënten

    Ook dit jaar loopt de ‘Week van de Migraine’ (14 tot 19 mei) in de Belgische apotheken. De sensibiliseringscampagne wil deze keer vooral de aandacht vestigen op het schuldgevoel dat migrainepatiënten zich vaak aanpraten.

    Lees meer

  • Vaccins werken

    De Europese Vaccinatieweek 2018 streeft naar een Europa vrij van ziektes die door vaccinatie kunnen worden voorkomen, door mensen bewuster te maken van het belang van vaccinatie als een individueel recht en een gedeelde verantwoordelijkheid.

    Lees meer