Nieuws

Week van de Migraine

Hoewel 1 op 5 Belgen in zijn leven minstens één keer met de aandoening in aanraking komt, verbergt de helft van de patiënten zijn of haar aandoening voor collega's en werkgever. Deze campagne is een initiatief van het farmaceutisch bedrijf GSK in samenwerking met de apothekersverenigingen APB (Algemene Pharmaceutische Bond) en OPHACO (Office des Pharmaciens Coopératives de Belgique).

De Wereldgezondheidsorganisatie plaatst migraine op de zesde plaats in de lijst van ziektes die de langstdurende impact op het leven van patiënten hebben, voor o.a. diabetes en angststoornissen (. Toch blijft de drempel om met collega's over de aandoening te spreken te hoog voor 41% van de vrouwelijke en 61% van de mannelijke patiënten. Daarom trekken de organisatoren van de 'Week van de Migraine' dit jaar de campagne open naar bedrijven.

Lees het volledige persbericht



 

Zie ook

  • Onbeschikbare geneesmiddelen: apothekers plooien zich dubbel voor hun patiënten

    De groeiende onbeschikbaarheid van geneesmiddelen is nefast voor de gezondheid en levenskwaliteit van de patiënt! De apothekers zetten dagelijks alle middelen in om de gevolgen voor hun patiënten tot een minimum te beperken en oplossingen te voorzien.

    Lees meer

  • Zomerhelden

    Op deze Wereld Bloeddonordag zet APB de campagne van Rode Kruis-Vlaanderen in de kijker.

    Lees meer

  • Hartritmestoornissen treffen bijna 300.000 Belgen

    APB steunt opnieuw de Week van het Hartritme. Dit jaar vindt de actie plaats van 17 tot en met 21 juni.

    Lees meer