Volksgezondheid

Week van de migraine

Campagnemateriaal

Een campagne in de Belgische apotheek en de bedrijfswereld.
De Week van de Migraine gaat maandag 15 mei van start in de Belgische apotheken.
APB en OPHACO beklemtonen het belang van de apotheker in het maatschappelijke debat rond migraine. De apotheker vormt vaak het eerste aansprekingspunt van een patiënt. Hij kan een eerste indicatie geven van de hoofdpijnvorm en de patiënt eventueel doorverwijzen naar een arts.

In de apotheken zullen er, naast de campagneposters, ook informatiebrochures over migraine liggen. Migrainetesten zijn beschikbaar zodat migrainelijders met klachten samen met hun apotheker de lijst kunnen overlopen en hun symptomen een naam geven.

Maar de campagne reikt dit jaar ook expliciet de hand naar de bedrijfswereld. Mimi Lamote is met Mayerline slechts één van de ondersteunende partners. Ook PepsiCo, Mensura, Partena, essent.be en IBM engageren zich om de migraineproblematiek bespreekbaar te maken op de werkvloer. Dat doen ze door het ondertekenen van een charter waarin ze het migraineprobleem erkennen en hun medewerkers oproepen hun aandoening niet langer te verbergen. Andere bedrijven of organisaties kunnen dat ook door de campagnematerialen (een affiche A2 en A3, een migraine dagboek en een patiëntenfolder) te downloaden.
  • © Copyright 2020
  • Algemene Pharmaceutische Bond
  • All rights reserved
  • Disclaimer